Op eigen benen verder... - Reisverslag uit Talkeetna, Verenigde Staten van Gilbert Schellart - WaarBenJij.nu Op eigen benen verder... - Reisverslag uit Talkeetna, Verenigde Staten van Gilbert Schellart - WaarBenJij.nu

Op eigen benen verder...

Door: Ludy en Gilbert

Blijf op de hoogte en volg Gilbert

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Talkeetna

Een Jeep Grand Cherokee is het gehuurde vervoermiddel dat ons de komende dagen van hort naar her zal brengen. Ach, Je kunt het slechter treffen. Alleen jammer dat men je enkel de sleutel overhandigt met de mededeling dat je op de afstandsbediening moet drukken om het gevaarte te ontdekken. Geen handleiding voorhanden en geen korte instructie vooraf dus dan maar, onder het kritisch oog van de copiloot, en bij regen het een en ander tijdens het rijden uitproberen. Maar zonder incidenten en terwijl het weer opklaarde bereikten we Talkeetna. Een dorpje dat ooit zijn bestaan dankte als steunpunt voor goudzoekers, maar nu het startpunt is van andere avonturiers, namelijk de bergbeklimmers. Geen wonder, want Alaska's hoogste bergen zijn vanuit dit plaatsje te bewonderen. Tenminste wanneer het weer het toelaat en dat was vanwege het wolkendek voor ons die dinsdag niet weggelegd. Voor degenen die niet zozeer het avontuur zoeken maar de ontspanning wordt ook gezorgd. Zij kunnen de bergen en gletsjers van nabij bewonderen door te boeken voor een rondvlucht. Na 2 uur hebben wij een aardig beeld gekregen van dit natuurverschijnsel maar ook gezien wat de opwarming van de aarde heeft veroorzaakt. Vanwege de steeds veranderende weersomstandigheden zat een landing er helaas niet in. A propos, of het fijn is om naast de piloot plaats te mogen nemen valt nog te bezien. Het raampje bleek niet waterdicht te zijn. Over het dorpje kan verder nog verteld worden dat het heel aandoenlijk, uit alle macht probeert zijn karakter uit de tijd van de goldrush te bewaren maar gelet op de toestroom van de vele (vaak Aziatische) toeristen zie je het effect al wegebben. Morgen wordt de reis voortgezet en wel naar Denali NP.

• 29 Juli 2015 - 09:04

Anja:

Neem aan dat jij de copiloot was in de auto Gilbert.....?

• 29 Juli 2015 - 18:49

Henny En Tony:

Ziet er allemaal zeer interessant uit! Wij wensen jullie een heel fijne vakantie.

• 01 Augustus 2015 - 11:58

Lisette:

Vertel alsjeblieft meer en meer!!!